MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Raport TUV: Zobacz listę najbardziej awaryjnych aut

AIP
Niemieckie Stowarzyszenie Dozoru Technicznego (TUV) zaprezentowało właśnie raport awaryjności. Do sporządzenia zestawienia wykorzystano dane z 8,8 miliona przeglądów. W rankingu sklasyfikowano w sumie 233 modele. Które z nich były najbardziej awaryjne?

Raport TUV powstaje na podstawie danych zebranych podczas okresowych przeglądów technicznych samochodów osobowych w stacjach kontroli pojazdów na terenie Niemiec. Niemieckie Stowarzyszenie Dozoru Technicznego ma największy udział w takich przeglądach. Drugą pod względem liczby przeprowadzonych badań technicznych instytucją w Niemczech jest DEKRA, czyli Niemieckie Stowarzyszenie Rzeczoznawców Technicznych, a rzecią GTÜ czyli Towarzystwo Nadzoru Technicznego. Przeglądy są prowadzone również przez inne podmioty z sektora nadzoru technicznego, ale mają one niewielki udział w rynku tych usług.
Badania techniczne aut wyglądają podobnie jak w Polsce, są jednak bardziej wnikliwe i obejmują większą liczbę punktów kontrolnych. Sprawdza się sprawność hamulców, amortyzatorów, oświetlenia, podwozia, ogumienia, układu wydechowego, zwracając jednocześnie uwagę na zaawansowanie procesów korozyjnych w elementach ważnych z punktu widzenia bezpieczeństwa. Istotne jest, że każde badanie przebiega tak samo i obejmuje ten sam zestaw czynności kontrolnych.
W ten sposób można obiektywnie i w pełni porównywalnie z innymi ocenić każdy samochód opuszczający stanowisko diagnostyczne. Do statystyki pobiera się jedynie dane o istotnych usterkach a końcowy wynik określa się udziałem aut z poważnymi usterkami w całkowitej liczbie zbadanych egzemplarzy danego modelu. Jako reprezentatywną przyjmuje się liczbę przynajmniej 10 000 zbadanych samochodów konkretnego modelu.
W najnowszym rankingu samochody używane podzielono na pięć grup:
- auta 2-3 letnie (usterki wykryto w 7,8% samochodów - w stosunku do 8,4% przed rokiem) - auta 4-5 letnie (13,2% - 13,9% przed rokiem) - auta 6-7 letnie (19,1% - 20,1% przed rokiem) - auta 8-9 letnie (24,9% - 26,8% przed rokiem) - auta 10-11 letnie (31,4% - 32,1% przed rokiem)
W każdej z kategorii zmniejszył się procent aut, które były dotknięte awarią. W poniższym zestawieniu procenty przy aucie oznaczają odsetek samochodów danego modelu, który zmagał się z awariami.
Najbardziej awaryjnym pojazdem jest Fiat Stilo, chociaż po piętach depcze mu Mercedes Klasy M. W grupach 2-3 i 6-7 letnich pojazdów najgorszy był Chevrolet.
Najbardziej awaryjne auta według TUV:
Auta 2-3 letnie
1. Chevrolet Spark (14,6%) 2. Fiat 500 (14,1) 3. Fiat Punto (13,3%) 4. Ford Ka (13,2%) 5. Citroen C5 (13,0%)
Auta 4-5 letnie
1. Dacia Logan (28,1%) 2. Fiat Panda (23,3%) 3. Dacia Sandero (22,8%) 4. Renault Kangoo (22,2%) 5. Citroen C4 (21,7%)
Auta 6-7 letnie
1. Chevrolet Matiz (34,6%) 2. Dacia Logan (32,9%) 3. Renault Kangoo (31,4%) 4. Citroen C4 (29,4%) 5. Chevrolet Captiva (29,0%)
Auta 8-9 letnie
1. Renault Kangoo (35,1%) 2. Kia Sorento (35,1%) 3. Renault Twingo (34,6%) 4. Ford Ka (34,3%) 5. Ford Galaxy (33,8%)
Auta 10-11 letnie
1. Fiat Stilo (44,0%) 2. Mercedes klasa M (43,7%) 3. Ford Galaxy (41,8%) 4. Volkswagen Sharan (41,4%) 5. Kia Sorento (41,4%)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany