MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rehabilitacja odbywa się już tak jak przed rozpoczęciem epidemii. Pracują wszystkie poradnie i oddziały mające kontrakt z NFZ

Liliana Bogusiak-Jóźwiak
Liliana Bogusiak-Jóźwiak
Kto nie wykorzystał wszystkich zleconych przez lekarza zabiegów w związku z pandemią ma szansę zrobić to teraz. W niektórych poradniach aby przyjąć jak największą grupę chorych i zrealizować kontrakt z Narodowym Funduszem Zdrowia na rehabilitację zatrudniono więcej personelu i wydłużono godziny pracy. W poradniach odbywały się i nadal odbywają się teleporady. Jak mówi Anna Leder, rzecznik prasowy łódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia, rehabilitację powinny prowadzić już wszystkie placówki mające podpisaną umowę z NFZ, zarówno poradnie, jak i oddziały szpitalne.

- W pierwszej kolejności uruchomiliśmy fizjoterapię domową, tuż po tym stacjonarną odbywającą się w naszej placówce przy ul. M. Kopernika 55a – mówi dr n. med. Łukasz Kikowski, dyrektor Creatora. Musieliśmy mieć czas, aby odpowiednio przygotować ośrodek i zagwarantować bezpieczeństwo personelowi i pacjentom.

– Chcemy, aby jak najwięcej osób mogło być przyjętych, stąd od 15 czerwca wydłużamy godziny pracy część zabiegowej od 8:00 do 20:00.

Aby sprostać tym wymaganiom, zatrudniliśmy dodatkowy personel – rejestratorki i fizjoterapeutów. Nie chcąc narażać pacjentów z grupy ryzyka, zostały uruchomione teleporady lekarskie i fizjoterapeutyczne.

- Z pacjentami, którzy z powodu epidemii koronawirusa zawieszono rehabilitację, skontaktowaliśmy się telefonicznie i zaproponowaliśmy nowe terminy - dodaje doktor.

W Klinice Medical Magnus przy ul. Kopernika 38 zabiegi również odbywają się pełną parą. Kto z pacjentów z obawy przed zakażeniem się koronawirusem w marcu przerwał odbywaną rehabilitacje może już wrócić na zabiegi. Praca fizjoterapeutów została zaplanowana tak aby nie było kolejek pacjentów.

- Nadal funkcjonujemy w reżimie sanitarnym – nasz personel jest zabezpieczony w środki ochrony osobistej, maseczki, rękawiczki i przyłbice - mówi mgr Anna Kuna, kierownik części rehabilitacyjnej. – Nadal każdy pacjent, który wchodzi do naszej poradni wypełnia ankietę, która jest aktualizowana codziennie, a także ma mierzoną temperaturę ciała.

Pacjenci od połowy marca gdy rehabilitacje się nie odbywały mogli zapisywać się na zabiegi telefonicznie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Komary - co je wabi a co odstrasza?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany