Podwyżki zostały wprowadzone tuż przed świętami Bożego Narodzenia i dotknęły większości asortymentu, przy czym część artykułów zdrożała mniej, a część bardziej. Dla wielu klientów było to duże zaskoczenie.
- Wypatrzyłam dla mamy lampę stojącą, która kosztowała 199 zł - mówi Agata Zielińska z Łodzi. - Przed wizytą w sklepie sprawdzałam, czy lampa jest dostępna i odkryłam, że jej cena wzrosła do 229 zł. Ta zmiana nastąpiła w ciągu dwóch dni. W tym samym czasie zdrożały także meble, które chcę kupić do sypialni, a które obecnie są niedostępne. Będą znów w sprzedaży, ale znacznie droższe: pojedynczy regał będzie kosztował 299 zł zamiast 249 zł, a podwójny 499 zł zamiast 399 zł.
by zobaczyć, o ile zdrożały konkretne produkty z łódzkiej Ikei, prosimy kliknąć w przycisk
Rama łóżka zdrożała w tym czasie o 100 zł i kosztuje 499 zł, a za spód trzeba zapłacić 300 zł zamiast 250 zł. Znacznie droższa jest jednak jedna z szafek, która kosztowała 799 zł, natomiast obecnie trzeba za nią zapłacić 1099 zł. Więcej trzeba tez zapłacić za artykuły kuchenne: komplet trzech garnków kosztuje 159 zł, a niedawno cena wynosiła 139 zł.
Dlaczego IKEA podniosła ceny?
Biuro prasowe Ikei zmiany cen tłumaczy wpływem pandemii, a zwłaszcza sytuacją w transporcie i ograniczeniami w dostępności produktów.
Od początku pandemii, gdy wyższe koszty zaczęły wpływać na gospodarkę światową, IKEA zdołała wziąć na siebie ich znaczny wzrost w całym łańcuchu dostaw, utrzymując ceny na tak niskim i stałym poziomie, jak tylko było to możliwe - zaznacza Aneta Gil z Ikei. - Nie jesteśmy jednak całkowicie odporni na presję wywołaną przez zmienne czynniki makroekonomiczne, z którymi borykają się firmy, branża handlowa i ogół społeczeństwa. Teraz jednak ze względu na wspomniane okoliczności zewnętrzne podnosimy ceny szeregu naszych produktów. Zmiana cen będzie się różnić w zależności od rodzaju asortymentu. Staramy się jednak jak najbardziej ograniczyć jej skalę.
Co nie zdrożało?
Te działania nie obejmą asortymentu IKEA Food. Aneta Gil zapewnia, że sieć będzie nadal monitorować koszty, a także określać długoterminowe rozwiązania, które pomogą zarządzać nimi w miarę podejmowania decyzji cenowych. Zaznacza, że piorytetem jest zapewnienie konkurencyjnej oferty produktów dostępnej dla wielu ludzi, a sieć pozostaje wierna celom i ambicjom: większej przystępności, dostępności i zrównoważonemu rozwojowi. Kontynuowane są inwestycje w istniejące oraz nowe miejsca spotkań z klientami. IKEA będzie także rozwijać sprzedaż w różnych kanałach, skupiając się na dalszej poprawie doświadczenia zakupowego klientów.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Narożna przeszła poważną operację. Latami ukrywała dolegliwości po porodzie
- Dramat Roksany: przyleciała do teściowej WYNAJĘTYM helikopterem! Oszczędza na własny?
- Pazura wziął kolejny ślub poza granicami Polski. Nikt się tego po nim nie spodziewał
- Michał Szpak w prześwitującej spódnicy. Te widoki trudno zapomnieć