Na dworcu Kaliskim powstanie wreszcie przejście podziemne na dworzec PKS, będą nowe, wyższe perony, windy i wiaty dla podróżnych.
WIĘCEJ NA KOLEJNYM SLAJDZIE
Na stacji Łódź Kaliska przebudowane będzie pięć peronów. Rozpoczął się demontaż starych torów i sieci trakcyjnej.
Zaplanowano przejścia pod torami i kładki, które ułatwią komunikację między miastem a koleją. Rozpoczęto rozbiórkę peronów nr 4, 5 i 6 oraz torów w rejonie wiaduktu wschodniego nad al. Bandurskiego. Po zakończeniu demontażu i przygotowaniu terenu, jesienią planowany jest montaż nowego układu torowego. Budowane będą perony. Prace nie spowodują ograniczeń w ruchu pociągów.
CO ZOSTANIE ZROBIONE? >>>
W rejonie czynnego wiaduktu zachodniego nad al.Bandurskiego powstaną trzy 400-metrowe podwyższone perony. Perony po przeciwnej stronie, przy wiadukcie wschodnim, będą przesunięte w stronę Bandurskiego. Dla podróżnych zaprojektowano nowe wiaty i ławki.
Czytelne oznakowanie oraz nowy system informacji ułatwi orientację na peronach. Zapewnione będą dogodne dojścia do dworca i komunikacji miejskiej. Zamontowane będą windy, wykonane ścieżki naprowadzające. Wymienione zostanie oświetlenie.
>>>
W ramach projektu dotychczasowe urządzenia sterowania ruchem zostaną zastąpione komputerowymi. Zmodernizowanych zostanie 15 km torów i 47 rozjazdów oraz sieć trakcyjna. Zadanie w całości finansowane jest z budżetu państwa. Prace zaplanowano w latach 2019 - 2022. Roboty budowlane zakończą się do października 2022 roku. Wartość inwestycji to 337 mln zł netto.