MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Samochody sportowe. TOYOTA SUPRA NR 5. Jak Wam się podoba? [zdjęcia]

Ryszard M. Perczak
W ostatni poniedziałek na salonie samochodowym w Detroit na stoisku Toyoty zaprezentowano najnowszą, piątą generację sportowej supry.

Toyota supra Piąta generacja Z silnikiem R6 3,0 l/340 KM. Napęd tylko na tylne koła Na rynku w połowie tego roku.

GR Supra powstała jako samochód sportowy w najczystszej postaci. Główny inżynier Tetsuya Tada, którego jest dziełem, zachował klasyczną formę auta sportowego z montowanym z przodu rzędowym sześciocylindrowym silnikiem napędzającym tylne koła.

To nawiązanie do dziedzictwa poprzednich generacji tego modelu oraz legendarnego pierwowzoru, czyli toyoty 2000GT.

Stylistyka samochodu została precyzyjnie opracowana pod kątem aerodynamicznym, by zapewnić odpowiedni docisk, a także idealny rozkład masy na przód i tył. Przykładowo, dach z dwoma wybrzuszeniami jest nie tylko nawiązaniem do tradycji poprzedników, ale odgrywa też rolę w redukcji oporu aerodynamicznego poprzez zmniejszenie części czołowej samochodu bez konieczności poświęcania przestrzeni nad głową kierowcy i pasażera.

Audi R8 Plus - niecodzienny model super sportowego samochodu

Najszybsze seryjnie produkowane audi pojawiło się w Łodzi. A...

Dwudrzwiowe coupe ma 4,37 m długości i rozstaw osi wynoszący 2,47 m. Waży niespełna 1500 kg.

Do napędu najnowszej supry wybrano trzylitrową, rzędową, sześciocylindrową jednostkę wyposażoną w turbosprężarki. Jej maksymalna moc wynosi 340 KM oraz 500 Nm momentu obrotowego. Silnik współpracuje z ośmiobiegową automatyczną skrzynią biegów.

Funkcja Launch Control umożliwia kierowcy błyskawiczne przyspieszanie ze startu zatrzymanego przy zachowaniu maksymalnej trakcji, sprawiając, że auto od 0 do 100 km/h rozpędza się w zaledwie 4,3 sekundy.

Dopracowaniem osiągów tego samochodu zajął się zespół Toyota Gazoo Racing, który testował prototypy m.in. na Pętli Północnej toru Nürburgring oraz na otaczających go drogach w Niemczech. Testy prowadzono także na drogach całego świata. Celem było osiągnięcie stabilności i zwinności prowadzenia, która zapewni radość z jazdy.

Zobacz też:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany