MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Tegoroczne wakacje były droższe, ale to nie zniechęciło Polaków

(ei24)
Na tegoroczne wakacje z biurami podróży wyjechało o ok. 14 proc. więcej dzieci i młodzieży do lat 18, niż było to ubiegłego lata. Ogólny wzrost liczby osób wyjeżdżających z biurami podróży wyniósł 7,7 proc.

Co piąty beneficjent programu 500+ deklarował, że pieniądze przeznaczy na wyjazd dziecka. Wakacje były tylko trochę droższe niż ubiegłego lata, ponieważ turyści urlop w tzw. bezpiecznych, za to droższych, krajach, rekompensowali sobie nieco niższym standardem wypoczynku.

Respondenci, biorący udział w sondażu Agencji Badania Rynku i Opinii SW Research i Travelplanet.pl wysoko pozycjonowali wypoczynek wakacyjny dzieci w hierarchii wydatków. Prawie 60 proc. badanych wyjechało na urlop w ciągu ostatniego roku, z czego 30 proc. w ciągu ostatnich 6 miesięcy. Jedynie 4 proc. ankietowanych nigdy nie było na urlopie. Beneficjenci 500+ najczęściej deklarowali, że pieniądze z programu wydawane są na ubrania (46 proc.), żywność (38 proc.) oraz oszczędzanie na przyszłe cele (32 proc.). Jednak 22 proc. ankietowanych decyduje się na sfinansowanie z nich wyjazdów wakacyjnych.

Z danych Travelplanet.pl obejmujących okres wakacji szkolnych wynika, że deklaracje beneficjentów rządowego programu przełożyły się na konkretne decyzje. Na wypoczynek z biurami podróży wyjechało o 14 proc. dzieci więcej niż latem 2015 roku. Odsetek dzieci i młodzieży wśród ogółu wyjeżdżających z biurami podróży zwiększył się z około 32 proc. podczas ubiegłorocznych wakacji do 34,5 proc. obecnie. 14 proc. dzieci ostatni raz na wakacjach było co najmniej 3 lata temu, a kolejne 14 proc. w ogóle nie wyjechało na letni wypoczynek.

od 7 lat
Wideo

Młodzi często pracują latem. Głównie bez umowy

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany