Naprawy nie na wiele się zdają, bo zamiast załatanych wyrw zaraz pojawiają się następne. O potrzebie generalnego remontu mówi się od dawna, ale pieniędzy w kasie miasta na ten cel brakuje.
– Największe dziury zostały załatane. Jeżeli pojawią się kolejne, będziemy reagować na bieżąco – stwierdza Andrzej Różański, inżynier miasta.
Postępującej degradacji torowiska ma zapobiec planowane na wiosnę wyłączenie go z ruchu samochodów. Końcowy projekt nowej organizacji, po poprawkach, powinien być gotowy do połowy grudnia.
– Gdy torowisko będzie wydzielone, w pierwszej kolejności zajmiemy się właśnie skrzyżowaniem ulic Warszawskiej, Sikorskiego i Nawrockiego. W planach jest tam ułożenie betonowych płyt – mówi wiceprezydent Grzegorz Mackiewicz.
Nadzieją na generalny remont torowiska jest przystąpienie Pabianic do programu Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, których liderem jest Łódź. Projekt o wartości niemal 140 mln zł obejmuje ponadto m.in. remont sieci trakcyjnej, modernizację podstacji i zakup niskopodłowego taboru tramwajowego.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?