Do trwającego gruntownego remontu kolejowej części dworca włączono także wiadukt wschodni biegnący nad al. Bandurskiego. Usunięto już jego nawierzchnię i zdemontowano tory i sieć trakcyjną w tej części stacji. Obecnie jest wzmacniana jego konstrukcja od strony budynku dworca i w rejonie ul. Karolewskiej oraz są odnawiane mury oporowe.
Dzięki tak kompleksowej modernizacji dworca zwiększy się ruch kolejowy z tej części Łodzi. Na wiadukcie zostaną położone trzy nowe tory. Zniknie wówczas ograniczające liczbę pociągów „wąskie gardło”, czyli jednotorowe połączenie z Łodzi Kaliskiej do stacji Łódź Chojny i dalej w kierunku województwa świętokrzyskiego i podkarpackiego. Sprawnie będą odbywać się podróże koleją od strony Kutna i Łowicza do Zduńskiej Woli, Sieradza, Kalisza oraz Tomaszowa Mazowieckiego, Opoczna, Skarżyska, Dębicy.
W sumie przybędzie 15 kilometrów nowych torów i 47 rozjazdów, zostanie wymieniona sieć trakcyjna. Pociągi będą rozwijać prędkość do 100 km/h, obecnie jeżdżą do 60 km/h. Roboty budowlane zakończą się do października przyszłego roku. A ten gruntowny remont kosztuje 337 mln zł.
Reklamy "na celebrytę" - Pismak przeciwko oszustom
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Mamy projekt idealnej sukni ślubnej dla Romanowskiej. W tej kreacji skradnie show!
- Czy to Edzia z "Królowych życia" pomogła w obnażeniu Dagmary? Jest jeden szczegół
- Jak mieszka Paulina Sykut-Jeżyna? Ma balkon o powierzchni nowej kawalerki [ZDJĘCIA]
- Popek na tronie z pustaków. Tak żyje po odejściu z "Pytania na Śniadanie" [ZDJĘCIA]