Za azbest wzięto się w gminie w 2017 r. Z przeprowadzonej wówczas inwentaryzacji wynikało, że 2 tys. 146 ton eternitu i innych wyrobów azbestopochodnych znajdowało się na 980 posesjach. Dawało to ponad 140 tys. m kw. azbestowych płyt. Pilne usunięcie eternitowych pokryć dachowych lub zalegających na działkach azbestowych odpadów było konieczne w 3 proc. nieruchomości, w złym stanie technicznym znajdowało się 29 proc. z nich, a w stanie dostatecznym – 68 proc. nieruchomości. Koszt pozbycia się w bezpieczny sposób, czyli demontaż, spakowanie, transport i składowanie szkodliwego materiału, wyniósł ok. 2,7 mln zł.
Przez trzy lata pozbyto się ponad 17 procent azbestu. Program jego usuwania będzie realizowany do 2032 roku.
Właściciel budynku czy działki nie jest obciążany opłatami za zdjęcie eternitu z dachu czy zabranie płyt z działki, nie płaci też za utylizację tych odpadów. Gmina ponosi 10 proc. kosztów, Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska w Łodzi - 90 proc. Demontażem i zbiórką azbestu zajmują się specjalistyczne firmy.
Ekipa pojawi się na posesji, o ile jej właściciel, złoży odpowiedni wniosek. Dokumenty będzie można składać w urzędzie miejskim na początku przyszłego roku.
NATO na Ukrainie
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Torbicka kontra Derpienski na Festiwalu w Cannes. Cicha elegancja czy róż i cekiny?
- O tej relacji Rosiewicza i Villas nikt nie wiedział. Prawda wyszła na jaw teraz
- Roxie obwieszona Chanel wybierała obrączki z Kevinem. Mieli wyjątkowe towarzystwo
- Foremniak obnaża sfatygowane stopy. Mogła oszczędzić nam takich widoków? [FOTO]