ExpressIlustrowany.pl - aktualności Łódź, wiadomości Łódź

Menu
Jedz zdrowo z Olgą Chaińską. Nie wychodź z domu bez...

Izabela Mortas

2018-03-14 15:49

2018-03-14 16:24

1 Komentarz
Dodaj komentarz

Jedz zdrowo z Olgą Chaińską. Nie wychodź z domu bez śniadania! Zobacz dlaczego

Izabela Mortas

2018-03-14 15:49

Dlaczego śniadanie jest tak ważne? - Dostarcza energii na cały poranek, pozwala uzupełnić jej braki po nocy, rozkręca nasz metabolizm, a dostarczone makroskładniki sprawiają, że nasz mózg lepiej i wydajniej pracuje w ciągu dnia - przekonuje Olga Chaińska, dietetyczka i trenerka z Expert Fitness w Kielcach.
- Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia - mówi dietetyczka Olga Chaińska - Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia - mówi dietetyczka Olga Chaińska

- Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia - mówi dietetyczka Olga Chaińska (© expert fitness)

Rezygnowanie ze śniadania skutkuje powolnym prowadzeniem do otyłości, ale także rozdrażnieniem i złym samopoczuciem oraz „nadrabianiem zaległości” i najadaniem się do syta na wieczór, czyli wtedy gdy metabolizm już powinien zwalniać. Warto wiedzieć, że po nocy spada poziom glukozy. Śniadanie zawierające węglowodany o niskim indeksie glikemicznym, białko oraz tłuszcze spowoduje, że poziom cukru łagodnie się podniesie, a tym samym będziemy mieli więcej energii do działania w ciągu dnia.


Wypracowanie nawyku zjadania śniadań należy rozpocząć już od dziecka. W późniejszym czasie, kiedy jesteśmy dorośli, staje się to ciężkie do osiągnięcia. Ucząc dziecko, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, zapewniamy mu sprawniejszy metabolizm, a dzięki temu możemy je uchronić przed otyłością. Badania pokazują również, że dzieci, które zjadają śniadania przed szkołą, znacznie lepiej radzą sobie na lekcjach, są skupione, a ich pamięć jest lepsza.

Większość Polaków przyznaje, że spożywa śniadania. Ale czy są one zdrowe? - Wśród produktów, które najchętniej zjadają Polacy, są pszenne pieczywo, wędlina i plaster pomidora, a do tego szklanka herbaty lub kawy. To wcale nie najlepszy wybór - mówi Olga.

Jak komponować kanapki, aby dostarczały odpowiedniej ilości wartości odżywczych? - Podstawę powinno stanowić pieczywo dobrej jakości - chleb żytni na zakwasie, gryczany lub pełnoziarnisty, które zawierają dużo błonnika. Sycą na dłużej, a także ułatwiają i przyspieszają trawienie - mówi Olga Chaińska.

Do tego masło, które zawiera łatwo przyswajalne tłu-szcze, witaminy A, D, E, K oraz kwasy omega-3. Alternatywą dla tradycyjnych smarowideł może być też pasta z awokado, bogata w korzystne nienasycone kwasy tłuszczowe omega-3. Do jej przygotowania potrzebne są tylko awokado, czosnek, sok z cytryny oraz dowolne przyprawy.

Do kanapki powinniśmy dołożyć warzywa i tutaj możemy wybrać takie, które najbardziej lubimy, ale pamiętajmy, by dbać o różnorodność. Raz mogą to być sałata i papryka, innym razem rzodkiewka i ogórek.






POLECAMY RÓWNIEŻ:

Poznaj i zastosuj w swojej diecie 25 zasad zdrowego żywienia




Te domowe aktywności pomogą Ci szybko spalić kalorie!

Zdrowy kręgosłup - oto ćwiczenia, które pomogą. Wypróbuj!

Naturalne afrodyzjaki dla kobiet i mężczyzn, które na pewno masz w swojej kuchni [ZDJĘCIA]

Te witaminy i mikroelementy wzmocnią twój organizm [ZDJĘCIA]

Nie chcesz zachorować na raka? Oto 6 najważniejszych zasad diety

Lista domowych czynności, które poprawiają zdrowie i urodę




ZOBACZ TAKŻE: SEKUND BIZNESU - o niedzielnym zakazie handlu

(Źródło:vivi24)

Czytaj treści premium w Expressie Ilustrowanym Plus

Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

Komentarze

(1)
Sortuj komentarze: zwiń wszystkie wątki najnowsze najstarsze

Dodajesz jako: Gość

Ilość znaków do wpisania:

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

zaloguj się

śniadanie

+2 / -1

Autor komentarza nie dodał zdjęcia

anka (gość)  •

Jak zaczęłam jeść śniadania w domu, robić sobie sama zdrowe lunche i zabierać razem z małą butelką cisowianki do pracy to od razu jelita zaczęły inaczej pracować. Teraz jeszcze tylko muszę ograniczyć moją ulubioną latte z syropem karmelowym bo to też puste kalorie

odpowiedzi (0)

skomentuj