– Smarownice wprowadzamy już od kilku lat, tam, gdzie remontowane były torowiska, ale od niedawna są one zasilane panelami słonecznymi, co znacznie poprawiło ich pracę. Jest mniej awarii – mówi Piotr Gutowski, mistrz Zakładu Torów i Sieci.
Główny sterownik urządzenia i smar w 10-litrowym zbiorniku znajdują się w szafie sterowniczej obok torowiska, na jego łuku. Elektroniczny system uruchamia pompy wtłaczające smar na szyny przy co trzecim przejeździe tramwaju.
Smarownice zastosowano między innymi na torach na skrzyżowaniach ulic: Kopernika i Żeromskiego, Kopernika i Gdańskiej, Łagiewnickiej z Dolnej, Narutowicza i Konstytucyjnej oraz al. Włókniarzy z ul. Limanowskiego.
Będą one także wbudowywane w torowiska na trasie W-Z i w rejonie Fabrycznej.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Daniel Martyniuk uciekł z Polski. Niewiarygodne, kto mu towarzyszy
- Emilian Kamiński przewraca się w grobie. Zapadł wyrok w sprawie jego przyjaciela
- Wiemy, kto wspiera Magdę Mołek w trudnych chwilach. Tak dyskretny przyjaciel to skarb
- Rodzina z "Nasz nowy dom" przeżyła lata gehenny. Wiemy, kto wyciągnął do nich dłoń