Nowelizacja dotycząca Prawa Budowlanego została opublikowana 10 marca, a w życie wejdzie 24 marca. - To bardzo dobra decyzja. Umożliwi nam dobieranie najlepszych rozwiązań do danej inwestycji - mówi Daniel Chojnacki, wrocławski Oficer Rowerowy.
Do tej pory przy nowo powstających drogach trzeba było budować osobno te dla rowerów. Pasy można było wyznaczyć tylko podczas remontu albo przebudowy. Teraz urzędnicy będą mogli podejmować decyzje elastycznie - w zależności od potrzeb. Przepisy określają jak te pasy mają wyglądać - będą o szerokości nie mniejszej niż 1,5 m i nie większej niż 2 m, a w obrębie skrzyżowania możliwe jest ich zwiększenie do 3 m.
Od sąsiedniego pasa mają je oddzielać znaki poziome na jezdni albo wyspa. Nowe przepisy budzą także kontrowersje w środowiskach rowerowych. Stowarzyszenie "Miasta dla Rowerów" komentuje, że nowelizacja pomija niektóre z aspektów projektowania infrastruktury rowerowej.
Chociażby wysokość krawężników oddzielających pas rowerowy od chodnika. Wątpliwości aktywistów budzi także zapis, że pasy rowerowe mogą być tworzone tylko na terenach zabudowy.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Torbicka kontra Derpienski na Festiwalu w Cannes. Cicha elegancja czy róż i cekiny?
- O tej relacji Rosiewicza i Villas nikt nie wiedział. Prawda wyszła na jaw teraz
- Roxie obwieszona Chanel wybierała obrączki z Kevinem. Mieli wyjątkowe towarzystwo
- Foremniak obnaża sfatygowane stopy. Mogła oszczędzić nam takich widoków? [FOTO]