Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kierowca tira ocenia nowy odcinek Trasy Górna. "Nawet gdyby udało tam zmieścić, to margines błędu w prowadzeniu auta będzie zerowy"

Jacek Zemła
Jacek Zemła
Z lotu ptaka Trasa Górna wygląda pięknie. Z bliska nie jest już tak doskonale...
Z lotu ptaka Trasa Górna wygląda pięknie. Z bliska nie jest już tak doskonale... UMŁ
Jak nową trasę ocenia zawodowy kierowca 40-tonowej ciężarówki? Oto list, jaki dostaliśmy w tej sprawie. Wysłaliśmy jego kopię do Zarządu Inwestycji Miejskich, ale przez tydzień urzędnicy nie znaleźli czasu na ustosunkowanie się do treści listu. Oto jego fragmenty...

Budowa najnowszego odcinka Trasy Górna, która zapewni najkrótszy i najszybszy dojazd do autostrady A1 z Gdańska w kierunku Czech zmierza do finału. Połączy on skrzyżowanie ulic Rzgowskiej z Bartoszewskiego z węzłem Łódź Górna na A1. Urzędnicy ogłaszają sukces, tymczasem napisał do nas zawodowcy kierowca tira, który patrzy na tę inwestycję z mieszanymi uczuciami.

Ostatnie prace i doczekamy się otwarcia

– Drogowcy przygotowują się do odbiorów nowej ulicy – informuje UMŁ. – W najbliższych dniach będą prowadzone prace wykończeniowe i brukarskie, zakończy się też budowa przepustów. Wykonawca będzie montował słupy oświetleniowe i oprawy oraz malował oznakowanie i porządkował teren inwestycji. Trasa Górna będzie mieć po jednym pasie ruchu w każdą stronę. Zaprojektowano ją na obciążenia podobne do standardów autostrad i dróg ekspresowych. W rejonie skrzyżowań z ulicami Nowe Górki, Bronisin, Brójecką i św. Rafała Kalinowskiego powstały ronda. Będą również chodniki i droga dla rowerów. Wzdłuż trasy posadzonych zostanie w sumie 300 drzew i ponad 22 tys. krzewów. Łódź budowała 5 km nowej trasy, natomiast pozostałe 2 km, leżące na terenie gminy Brójce sfinansował samorząd wojewódzki.

Okiem kierowcy tira

A jak nową trasę ocenia kierowca 40-tonowej ciężarówki? Oto list, jaki dostaliśmy w tej sprawie. Wysłaliśmy jego kopię do Zarządu Inwestycji Miejskich, ale przez tydzień urzędnicy nie znaleźli czasu na ustosunkowanie się do treści listu. Oto jego fragmenty:

"Zawodowo jeżdżę 40-tonową ciężarówką a w wolnym czasie rowerem. Przejechałem nowy odcinek trasy górna rowerem i powiem tak: Tak powinny wyglądać wszystkie drogi rowerowe są małe niedociągnięcia przy krawężnikach ale to wina wykonawcy bo jakiemuś pracownikowi nie chciało się sypnąć łopaty asfaltu i powstał mały próg choć zapewne dopuszczalny przez normy.
Natomiast jeżeli chodzi o drogę to widzę dwa błędy konstrukcyjne i jednej rzeczy nie rozumiem. Jadąc od ul. Rzgowskiej jest skręt w lewo dla samochodów jadących do magazynu Amazona. Wysepka tego skrętu została wykostkowana i wyniesiona ponad asfalt na jakieś 3-4 cm z ostrymi krawężnikami. Wysepka jest niepotrzebnie taka długa, bo ciężarówki mają 15 m i zamiast skręcać łagodnie będą jechały wzdłuż wysepki prosto po czym ostro skręcały w lewo. Tył naczepy przy tak ostrym skręcie będzie się wysuwał na pas dla samochodów jadących prosto, bo kąt skrętu pomimo że jest dużo miejsca będzie zbyt ostry przez zbyt długą wysepkę. No i ronda. Pierwsze przy ul. Nowe Górki wydaje mi się w ogóle zbędne. Od ul. Rzgowskiej 1900 m auta będą się rozpędzać i za chwilę hamowanie. Poza tym wjazdy na ronda dla ciężarówek są pod zbyt dużym kątem (dla mnie to to rondo nadaje się na osiedlową drogę a nie na wylotówkę z miasta), a na środku jest znowu krawężnik 4-5 cm i kostka.
I nie da się na niego nie najechać 15-metrowym samochodem, a najechanie na coś takiego uszkadza oponę w załadowanym samochodzie na pewno. Nawet gdyby udało tam zmieścić, to margines błędu w prowadzeniu auta będzie zerowy.
Nie rozumiem też czemu ma służyć posypywanie nowego asfaltu w trakcie ubijania przez walec drobnymi kamyczkami. Ta operacja dała efekt jakby asfalt był stary, ma masę niewielkich dziurek i według mnie to da po pierwsze hałas z opon, bo nie jest równo, a po drugie zimą woda w tych dziurkach będzie zamarzała i rozsadzała asfalt. To są moje spostrzeżenia, a jak będzie to zobaczymy jak zostanie otworzona i auta pojadą.
Dołączam zdjęcia jak wygląda opona po najechaniu na rondzie na taki wewnętrzny krawężnik ronda w Środzie Wielkopolskiej.
Krzysztof B."

od 16 latprzemoc
Wideo

CBŚP na Pomorzu zlikwidowało ogromną fabrykę „kryształu”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na expressilustrowany.pl Express Ilustrowany