MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Modernizacja linii do Konstantynowa Łódzkiego. Zostaną wybudowane trzy mosty

Norbert Uram
Norbert Uram
Modernizacja linii do Konstantynowa Łódzkiego. Zostaną wybudowane trzy mosty
Modernizacja linii do Konstantynowa Łódzkiego. Zostaną wybudowane trzy mosty UMŁ
W Łodzi trwa przebudowa torowiska tramwajowego z Łodzi do Konstantynowa. Obejmuje ona nie tylko modernizację torów i przystanków, ale również budowę nowych mostów. Sprawdzamy jak przebiegają na nich prace.

Most Lontowa

Konstrukcja mostu została zabetonowana, a koryto rzeki zostało dodatkowo wzmocnione. Dodatkowo zamontowano płyty przejściowe oraz wykonano izolację. Na moście wykonano także dwie warstwy izolacji nawierzchni. Pozostałe zadania dla drogowców obejmują uszczelnienie krawężników przy użyciu trwale plastycznego kitu, wykonanie trzeciej warstwy izolacji nawierzchni na kapach chodnikowych, zamontowanie balustrady oraz uporządkowanie terenu.

Most Krańcowa

Zamontowano bariery ochronne na moście, wykonano dwie warstwy izolacji nawierzchni na moście oraz podbudowę betonową pod szyny. Umocniono koryto rzeki. Do wykonania pozostało pomalowanie elementów betonowych, wykonanie schodów rewizyjnych i umocnienie skarp nasypu. Ponadto konieczne jest uszczelnienie krawężników kitem trwale plastycznym, wykonanie trzeciej warstwy izolacji nawierzchni na kapach chodnikowych i zamontowanie balustrady.

Most Krakowska

Pod szyny wykonano betonową podbudowę, a elementy betonowe mostu pomalowano dwiema warstwami farby. Do dalszych prac należy umocnienie koryta rzeki, wykonanie schodów rewizyjnych oraz umocnienie skarp nasypu. Dodatkowo, drogowcom pozostało uszczelnienie krawężników, wykonanie drugiej i trzeciej warstwy izolacji nawierzchni na kapach chodnikowych, zamontowanie bariery ochronnej na moście oraz balustrady.

Modernizacja linii do Konstantynowa Łódzkiego

Linia tramwajowa nr 43 łącząca Łódź i Konstantynów Łódzki jeszcze do niedawna była jedną z najstarszych w kraju - uruchomiono ją w 1910 roku. Pod koniec funkcjonowania, wiosną 2019 roku, jej stan techniczny zagrażał bezpieczeństwu pasażerów - po wykrzywionych szynach nie dało się już jeździć. W ramach modernizacji trasy przebudowane lub wybudowane zupełnie od nowa zostaną tory, zwrotnice, sieć trakcyjna, przystanki, odcinki ulic przylegające do linii oraz instalacje podziemne.

Wartość inwestycji to ok. 81 mln zł, z czego na fragment łódzki przypada ok. 56,5 mln zł, a na konstantynowski - ok. 24,4 mln zł. Wykonawcą jest konsorcjum KEMY z MPK Łódź.

od 7 lat
Wideo

Zakaz krzyży w warszawskim urzędzie. Trzaskowski wydał rozporządzenie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dzienniklodzki.pl Dziennik Łódzki