Dzięki zeskanowaniu twarzy system odczytuje płeć klientów oraz dzieli osoby na 3 kategorie wiekowe. Następnie program wyświetli 10 - sekundowe oferty reklamowe na monitorach dla określonej grupy klientów.
Na początek system OptimEyes zostanie zainstalowany w 450 stacjach benzynowych Tesco w Anglii, przy których działają sklepy Tesco. Jeśli system się sprawdzi, prawdopodobnie trafi również do Polski.
Jak podają dziennikarze tygodnika "Sunday Telegraph" nowa technologia będzie uwzględniała także datę w kalendarzu i porę dnia. W ten sposób klientom stojącym do kasy w godzinach rannych reklama będzie podsuwać np. napój energetyzujący stawiający ich na nogi, a np. grupie kobiet w średnim wieku w porze obiadowej publikacje związane z gotowaniem.
Według zapewnień producenta, nowa technologia nie działa jak kamera uliczna, nie nagrywa obrazu i nie ma na celu identyfikowania osób w takim sensie, jak robią to policyjne technologie identyfikacyjne. Dzieli potencjalnych klientów na kilka typowych kategorii, podsuwając im odpowiednią ofertę - wyjaśnia gazeta.
Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Plotki, sensacje i ciekawostki z życia gwiazd - czytaj dalej na ShowNews.pl
- Ścibakówna nie wywodzi się z wyższych sfer. Tego nie wiedzieliście o żonie Englerta
- Od sutenerki i żony gangstera do celebrytki. Tak Kaźmierska pięła się na szczyt
- Padliśmy, gdy zobaczyliśmy z bliska stopy Heleny Vondrackovej! Ten widok poraża
- Nawet tam się wytatuowała! 17-letnia córka Wiśniewskiego zszokowała fanów